Kávéfogyasztás vásárlás előtt több pénzköltéssel jár, igaz ez?

MrOferto
Már egy ideje több tanulmány is megjelent, miszerint a több pénzköltés összefüggésbe hozható bizonyos ételekkel, italokkal. Egy tanulmány szerint, aki vásárlás előtt kávét fogyaszt az több pénzt is költ el. Vajon ezek az állítások igazak? A tudósok állítják, mi szerint a pénzköltési inger hatása erősebb az olyan termékeknél, mint az illatos gyertyák, az illatanyagok és a dekorációs cikkek.
Kávéfogyasztás vásárlás előtt több pénzköltéssel jár, igaz ez?

Pénzügyi tervezők rémálma

Dél-Floridai Egyetem kutatói állítják, hogy szerintük a kávé és a hitelkártya a pénzügyi tervezők rémálma lehet. Most tevődik fel a kérdés, hogy ez mégis, hogy lehetséges? A tudósok arról számoltak be, hogy azok a vásárlók, akik vásárlás előtt egy csésze kávét kortyolgattak, 50%-al több pénzt és 30%-al több terméket vásároltak, mint azok a vásárlók, akik nem fogyasztottak kávét vásárlás előtt.

A koffein, mint stimuláns

“A koffein, olyan mint egy erős stimuláns. Dopamint szabadít fel az agyban, ami azután egy magasabb energetikai állapothoz vezet. Ez fokozza az impulzivitást és csökkenti az önkontrollt. Így ennek az az eredménye, hogy a koffein bevitel vásárlási impulzivitáshoz vezet a vásárolt termékek számának növekedése és kiadások növekedése miatt” - állítja egy tanulmány vezető szervezője. E megállapításához a kutatók egy kávégépet állítottak fel Franciaországban egy kiskereskedelmi lánc és háztartási cikkek boltjának bejáratánál.

300 vásárló értékelése

Az üzletekbe belépvén, több mint 300 vásárló kapott ajándékba egy csésze kávét, amelyben még nem volt semmi. A vásárlók fele nagyjából 100 mg koffeint tartalmazó kávét rendelt, míg a másik fele vagy koffeinmentes kávét, esetleg vizet fogyasztott. Vásárlás után mindenki felmutatta a nyugtát a kutatóknak. Ebből állapították meg, hogy azok, akik koffeines kávét ittak, lényegesen több terméket vásároltak, ezzel egyetemben több pénzt is költöttek el.

A kávé befolyásol?

A koffein fogyasztása befolyásolja az emberek által vásárolt árucikkek típusát is. Kevés különbséget fedeztek fel a koffein- és koffeinmentes vásárlók között a hasznosabb vásárlások tekintetében. A koffeint fogyasztó vásárlók több nem létfontosságú terméket vásároltak, mint azok, akik nem fogyasztottak koffeint.

A mérsékelt mennyiségű koffein bevitel pozitív egészségügyi előnyökkel járhat, azonban a túlzott koffeinfogyasztás már káros lehet, és nem kívánt következményekkel gazdagít vagy vesz el a vásárlás közben. Tehát az impulzív költekezést kontrollálni próbáló fogyasztóknak kerülniük kell a koffein tartalmú italok fogyasztását a vásárlás előtt. Utána jöhet egy finom csésze kávé.


Tudatos bőrápolás okosan »